Biroul în stil Feng Shui – cum, unde și din ce să fie făcut

 

koi-fish-feng-shui-georgeta-blanaru

Începem un un nou an școlar cu multă bucurie și speranță în suflet și am fost contactat de mai multe persoane pentru a alege biroul optim pentru copilul lor astfel încât, în funcție de elementele sale, să poată facă cea mai bună alegere atunci când vine vorba de scrisul temelor dar și al studiului. Din această cauză am decis să începem noua sesiune de articole cu unul despre cum ne aranjăm biroul de acasă sau de la servici pentru a avea un randament mai bun și îndelungat.

Toate companiile mari angajează experți feng shui nu numai pentru a armoniza energia Chi a sediului dar și pentru a putea ameliora birourile fiecărui angajat în funcție de necesitățile fiecăruia.

Primul lucru și cel mai important este să știm cum împărțim biroul în cele 9 sectoare. Acest lucru este simplu trebuie doar să urmăm pașii de la împărțirea casei în sectoare. Acești pași sunt:

  • Să găsim centrul biroului
  • Să poziționăm busola în zona centrală
  • Să notăm direcțiile punctelor cardinale principale și secundare

Unde îmi poziționez biroul ?

Regula cea mai importană în acest caz este ca cel care stă la birou să vadă ușa sau ușile prin care se intră în încăpere, dar să nu fie exact în fața acesteia.  O a doua regulă de aur în amplasarea acestei piese de mobilier esta ca în spatele scaunului să nu fie niciodată o fereastră sau o deschidere gen arcadă ci un perete drept pentru a asigura siguranța atât de necesară celui care lucrează. De preferat este ca în spatele biroului , pe perete, să fie atârnat un tablou fie de tipul celui motivațional fie un peisaj montan , dar cu munți care nu sunt agresivi, ascuțiți sau în momentul apusului, pentru a asigura energia necesară dezvoltării și evoluției pe scara ierarhică. Un remediu feng shui clasic este poziționarea unei săbii bătute cu monezi ce va atârna în spatele acestui tablou ne fiind văzută de nimeni, având rolul de a proteja bunăstarea sau energia vitală a angajatului mai ales dacă intră în contact cu numeroase persoane, de exeplu într-o firmă de avocatură, notariat sau bănci. Un ultim aspect al poziționării vizează ce vedem stând la birou. Este de evitat pereții goi deoarece provoacă blocaje și lipsa imaginației, iar aranjamentele haotice provoacă dezordine în gândire. Eu am recomandat de fiecare dată fie un tablou sau citat motivațional fie diplome obținute în trecut de angajat sau de firmă.

poziție birou

Am așezat biroul într-un mod optim după cum se vede și în imaginea de mai sus astfel încât să putem observa totul și astfel să putem să manipulăm energia acestuia. Ca și un mic tipp cea mai bună poziție este cea de-a treia deoarece câmpul vizual este cel mai extins și astfel puterea de control ce emană autoritatea este cea mai puternică.

Cum ne aranjăm lucrurile pe birou?

Una din regulile de bază în feng shui este ca orice să fie amplasat într-un mod degajat, aerisit și cât mai curat pentru a avea parte de evoluția atât de mult dorită. Astfel încât dacă biroul dumneavoastră este plin de bilețele, clips-uri aruncate sau notițe ascunse prin fiecare colțișor să nu ne mirăm că avem o gândire îngreunată atunci când încercăm să muncim.

Ei bine am vorbit mai sus despre cum împărțim în sectoare biroul, acum observăm cu mare atenție unde pică fiecare sector în parte pe biroul personal și o să amplasăm următoarele elemente discrete astfel:

birou FS

  • În zona de Nord este indicat să avem amplasat calculatorul sau laptopul deoarece cariera și evoluția dumneavoastră depinde de acest aparat.
  • În zona de Nord-Est , a educației, este bine să amplasăm o carte sau o revistă de specialitate, dacă nu un glob pământesc ne va asigura energia necesară de a realiza la timp orice cerință primită.
  • În zona de Est a sănătății , una dintre cele mai importante zone după părerea mea, este bine să poziționăm o cutie cu motive florale cu diverse agrafe sau alte instrumente mici care ne ajută în munca de zi cu zi. Este indicat pentru cei care pot să afișeze un look mai oriental ca în această zona a biroului să fie poziționat fie un cristal de aventurin sau fluorină ori o figurină a unui Wu loo.
  • În zona de Sud-Est cea a bunăstării este bine de amplasat calculatorul de buzunar și o vază cu patru bambuși pentru a determina creșterea și prosperitatea personală.
  • În zona de Sud este bine să avem fie sursa de lumină fie o lumânare decorativă de culoare caldă : roșu, oranj, galben. Acest remediu se folosește mai ales ca ceilalți angajați să aibă o părere mai bună și bârfa țintită asupra noastră să se diminueze instant. Pentru cei norocoși dintre voi puteți amplasa aici un Phoenix pentru a putea de fiecare dată să renaștem mai puternic.
  • În sectorul de Sud-Vest sau de relații este bine să amplasăm o imagine cu jumătatea dumneavoastră într-un moment fericit (nuntă, lună de miere, concediu reușit) sau pentru cei singuri dintre dumneavoastră fie o pereche de rațe mandarine fie o inimă din cuarț roz. Acest sector va avea un efect mai puternic asupra dumneavoastră dacă interacționați cu lumea exterioară firmei deoarece sectorul nu influențează viața de cuplu ci calitatea relațiilor oficiale sau informale pe care le dezvoltăm în spațiul de lucru.
  • În sectorul de Vest al creativității în acest sens, este bine să avem obiectele din metal , foarfeci, rigle ș.a. deoarece acest sector se hrănește cu elementul metal și vă va asigura inspirația de care aveți nevoie.
  • În sectorul de Nord-Vest cel al mentorilor și al ajutoarelor este bine să poziționați telefonul deoarece apelul vine din exterior asemănător cu sectorul și va aduce un strop de energie de fiecare dată când acesta va suna. Un mic sfat: încercați să vorbiți cât mai politicos și mai zâmbăreț la telefon deoarece așa cum comunicați așa va ajunge și energia acestuia în birou.
  • În final sectorul central, dacă mai este loc este bine de ținut liber pentru ca energia să poată circula ușor sau puteți amplasa un cristal de cuarț alb pentru a amplifica energia întregului birou. Cristalul este de preferat să fie sub formă sferică.

Cât de mare trebuie să fie biroul meu?

Dimensiunea ideală pentru un birou depinde de la om la om deoarece regula spune așa: un birou trebuie să fie atât de lung și lat cât poate omul să se întindă. Cu alte cuvinte dacă nu ajungem la un obiect atunci este prea mare și deci nu este bun. Nu trebuie nici să fie meschin de mic deoarece atunci energia de control se va diminua considerabil și cei din jur își vor pierde respectul față de noi.

Ce formă să fie biroul meu?

Trăind în lumea modernă avem numeroase oferte pentru aspectul estetic al biroului iar eu m-am gândit să vă ofer un mic ghid în vederea alegerii celui mai bun dintre cele prezentate în fața dumneavoastră.

  • Biroul drept sau dreptunghiular este foarte bun atunci când trebuie să fim atenți la fiecare detaliu , este ideal pentru contabili sau funcționari publici dar și pentru directori sau manageri.

Opus Rectangular Desk - H Leg Style with Drawers_A_SS-1

  • Biroul rotund sau oval este foarte bun pentru ședințe deoarece oferă tuturor senzația de egalitate și astfel pot oferi soluții mult mai ușor.

ELIPS_MEETING_TABLE

  • Biroul în formă de semi-lună sau curbat este bun pentru protecția angajatului , pentru sporirea imaginației dar și pentru a ține cât mai puțin în birou clienții sau invitații, este ideal pentru showroom-uri deoarece cei care vin nu trebuie să stea la birou prea mult ci să vadă oferta și să cumpere rapid.

round-glasstop-reception-desk-y10115

  • Birourile cu fața închisă este cel clasic, masiv și care impune anumite restricții între cel care stă în spatele lui și cel cu care comunică. Este un birou ideal pentru directori sau pentru cei care vor să impună anumite reguli sau o anumită organigramă foarte clară.

Liberty-Classic-Executive-Desk_800_568_80

  • Birourile cu fața deschisă este de factură modernă și oferă o energie mult mai intimă iar oamenii se vor apropia mult mai ușor de persoana care stă la un astfel de birou. Este ideal pentru cei care lucrează cel mai mult cu publicul sau care doresc să ofere informații sau sfaturi de dezvoltare personală.

luxury-modern-walnut-desk-dm1340

Ce culoare trebuie să aibă biroul meu?

În această era a culorilor celor mai năstrușnice este bine să fim atenți ce alegem deoarece un anumit ton nu va poate aduce norocul mult așteptat.

  • Culoarea neagră este folosită mai ales în cazul cabinetelor de psihologie sau în cele de HR (resurse umane) deoarece încurajează introspecția și determină energia să se miște spre interior, spre cel care stă în spatele biroului. Este bun și pentru directorii de firme multinaționale deoarece această culoare oferă și deschiderea minții către inovație.

Elegant-Home-Office-Desks-With-Contemporary-Home-Office-Designing-Ideas-With-Black-Sleek-Office-Desk-And-Classic-Chair

  • Culoarea maronie acționează asupra fizicului și nu asupra minții, ea întărește și dezvoltă trupul dar mintea o adoarme, de aceea este bun pentru persoanele care sunt în mișcare tot timpul sau care nu trebuie să ia decizii importante, vitale pentru companie.

modern-corner-computer-deskbestar-hampton-corner-computer-desk-tuscany-brown-black-n7pob3sd

  • Culoarea albă are efectul invers deoarece aceasta va slăbi trupul încetul cu încetul dar va determina mintea să atingă culmi ale logicii și organizării. Sunt bune birourile de această nuanță doar pentru perioade scurte de timp mai stresante în care trebuie să luăm decizii importante urgente.

l6769410410

  • Culoarea gri determină o canalizare a minții spre a se concentra pe o situație problemă aparte. La fel ca și culoarea albă va secătui încet energia vitală a corpului iar minte se poate concentra doar pe un singur element o dată dar care este dus la bun sfârșit într-un mod ideal.

9095524027

  • Culoarea verde este ideală pentru efortul îndelungat echilibrând atât mintea cât și trupul, rezultatele vor fi bune dar mediocre sunt ideale pentru discuții generale cu publicul larg sau pentru a realiza un proiect îndelungat cu multe ore de lucru ce se promit în viitor.

how-to-decorate-your-luxury-office-work-desk

  • Culorile pastelate sunt bune pentru a crește concentrarea pe mai multe probleme și determină posibilitatea de a efectua multi-tasking fără a diminua energia corpului. Din aceste cauze sunt ideale birourile pentru sectorul de secretariat sau cei care au relații cu publicul dar care trebuie să rezolve și o parte din problemele firmei.

Domino-Small-Desk-with-soft-pink-color-inside

  • Culorile puternice: pot deranja anumite persoane din punct de vedere estetic dar se pot integra în anumite spații. Ele acționează mai ales asupra receptorului vizual determinând însă ca mintea și trupul să devină mai puțin liniștite chiar haotice din această cauză este bine ca ele să fie evitate în clădirile de tip corporate.

a301f3fc9b00bbfdf3c184a517256df3

Din ce material trebuie să fie biroul?

Eu recomand de fiecare dată să alegeți biroul fie în funcție elementul dumneavoastră de bunăstare. Acest element se descoperă mai greu în funcție de Maestrul Zilei în care va-ți născut. Aceste elemente sunt mai complexe ținând de ideologia Ba zi, astrologia chineză. Dacă nu știți care este acest element atunci ghidați-vă după elementul anului în care va-ți născut. De exemplu dacă persoana X este născută într-un an de Lemn atunci o să alegem acest material și o să ne ținem departe de cele din Metal. Observând acest lucru vă oferim un mic ghid de căutare a materialului cel mai bun din care să fie făcut biroul dumneavoastră:

  • Lemnul vă oferă stabilitate și evoluție fiind cel mai folosit din aceste motive. Oferă proprietarului o carieră de lungă durată și prosperă. Oamenii cu care intrați în contact or să aibă încredere în voi mai mult și vă vor vedea ca o persoană de maximă importanță. Stând la un astfel de birou vă poate determina să deveniți previzibili ceea ce poate fi un efect negativ.

Liberty-Classic-Executive-Desk_800_568_80

  • Metalul este tăios și invadează energia celui cu care vorbiți. Acest element oferă o putere mentală bogată dar și o concentrație sigură dar tăioasă. Este ideal pentru birourile celor din conducere care vor să descopere și să invadeze gândurile și energia angajaților.

Kimball_Starr_Design_custom-desk

  • Sticla este elementul care reprezintă Apa oferind celor cu care vorbiți senzația de onestitate și de corectitudine. Acest lucru se datorează deoarece prin sticlă se poate vedea totul iar clientul sau angajatul are senzația că dumneavoastră nu aveți nimic de ascuns iar ei vor avea mai mare încredere în dumneavoastră. Singurul dezavantaj este că energia ca și lumina are tendința să nu circule pe întreaga suprafață a biroului ci să cadă prin el. Pentru a remedia acest neajuns este deajuns fie să aveți elemente de lemn sau o plantă de bambus lângă birou pentru a oferi stabilitatea și corporalitatea necesară oricărui birou.

f52de67a6207

 

 

Lasă un comentariu